Jestem Maker Woman

Poznajcie 36 prototypów, zaskakujące pomysły i historie kobiet, które rozwinęły swoje projekty przy wsparciu ekipy Robisz.to i Fundacji Orange. A swoim zapałem i ciężką pracą udowodniły, że w FabLab powered by Orange wszystko jest możliwe.

W 3 edycjach projektu Maker Woman powstała m.in. proteza dłoni w druku 3D, urządzenie regulujące oddech, mobilna scena teatru cieni, personalizowany plecak i inne intrygujące rozwiązania.

Wszystkie stworzone z pasją przez kobiety wchodzące lub wracające na rynek pracy, które

  • zaskakują kreatywnością
  • biorą sprawy w swoje ręce
  • wychodzą poza schematy
  • przyjaźnią się z technologiami
  • inspirują.

Wiele z tych projektów ma szansę przerodzić się w start up, pozostałe – mogą być początkiem czegoś większego.
Zobaczcie sami.

Bohaterki Maker Woman

    • Biżuteria srebrna 3d Anna Rudzka
    • Mebel BEAN Magdalena Katana
    • Mebel BEAN Agata Małek
    • Gorset ortopedyczny Weronika Naskręcka
    • Recycklingowe sandały Dorota Pabel
    • IWI dekoracje dziecięce Joanna Iwińska
    • HALO: BAZA! Aleksandra Ogorzałek
    • Regulator oddechu „Oddychacz” Anna Wójcik
    • Sterowana mobilnie lampa Marta Mastalerska
    • Hulajnoga tandem Izabela Klarzak
    • Ozdoby cukiernicze zero waste Marta Szumiata
    • Sukienka z diodami sterowanymi ruchem Karolina Bobczuk
    • Elektroniczny teatr lalkowy i aplikacja Karolina Guzek
    • Klocki architektoniczne Iwona Kamińska
    • Klocki architektoniczne Olga Sowa
    • Lalka teatralna Katarzyna Młynarczyk
    • Proteza dłoni drukowana w 3d Magdalena Zaraś
    • Łóżeczko dziecięce przyjazne kręgosłupowi rodziców Monika Urbaniak
    • Designerskie dodatki do ubioru Kinga Szymańska
    • Lalka kolekcjonerska Sara Chojnacka
    • Światła rowerowe Nadia Daria Dobrowolska-Muszyńska
    • Oświetlenie na forsforyzujące bakterie Maria Dębińska
    • Automata Aleksandra Markowska
    • Panele ścienne 3d Mariola Kawa
    • Ledowe hula hoop Agnieszka Lewicka
    • Modułowy mebel na mały metraż Katarzyna Dycha
    • Rehabilitacja zwierząt Sylwia Zając
    • Personalizowany plecak Ewa Hiller
    • Edukacyjna zabawka muzyczna Alicja Popławska
    • Stół na kółkach Joanna Zabielska
    • Folkowy mebel Marta Fuks
    • Longboard Agnieszka Tekiel
    • Folkowe bluzy Sylwia Kańczugowska
    • Buty sportowe Zuzanna Kot
    • Reuse Refuse Katarzyna Ewa Dobrut Michalska
    • Akcesoria inspirowane naturą Agnieszka Ewa Olszewska
  • Biżuteria srebrna 3d Anna Rudzka
  • Mebel BEAN Magdalena Katana
  • Mebel BEAN Agata Małek
  • Gorset ortopedyczny Weronika Naskręcka
  • Recycklingowe sandały Dorota Pabel
  • IWI dekoracje dziecięce Joanna Iwińska
  • HALO: BAZA! Aleksandra Ogorzałek
  • Regulator oddechu „Oddychacz” Anna Wójcik
  • Sterowana mobilnie lampa Marta Mastalerska
  • Hulajnoga tandem Izabela Klarzak
  • Ozdoby cukiernicze zero waste Marta Szumiata
  • Sukienka z diodami sterowanymi ruchem Karolina Bobczuk
  • Elektroniczny teatr lalkowy i aplikacja Karolina Guzek
  • Klocki architektoniczne Iwona Kamińska
  • Klocki architektoniczne Olga Sowa
  • Lalka teatralna Katarzyna Młynarczyk
  • Proteza dłoni drukowana w 3d Magdalena Zaraś
  • Łóżeczko dziecięce przyjazne kręgosłupowi rodziców Monika Urbaniak
  • Designerskie dodatki do ubioru Kinga Szymańska
  • Lalka kolekcjonerska Sara Chojnacka
  • Światła rowerowe Nadia Daria Dobrowolska-Muszyńska
  • Oświetlenie na forsforyzujące bakterie Maria Dębińska
  • Automata Aleksandra Markowska
  • Panele ścienne 3d Mariola Kawa
  • Ledowe hula hoop Agnieszka Lewicka
  • Modułowy mebel na mały metraż Katarzyna Dycha
  • Rehabilitacja zwierząt Sylwia Zając
  • Personalizowany plecak Ewa Hiller
  • Edukacyjna zabawka muzyczna Alicja Popławska
  • Stół na kółkach Joanna Zabielska
  • Folkowy mebel Marta Fuks
  • Longboard Agnieszka Tekiel
  • Folkowe bluzy Sylwia Kańczugowska
  • Buty sportowe Zuzanna Kot
  • Reuse Refuse Katarzyna Ewa Dobrut Michalska
  • Akcesoria inspirowane naturą Agnieszka Ewa Olszewska
  • Biżuteria srebrna 3d

    kingaAnna, w ramach Maker Women, wykonała projekt 3D pierścionka w programie Rhino. Projekt został przygotowany tak, aby mógł przejść cały proces produkcyjny i w końcowym etapie zostać produkowany przez firmę jubilerską.

    Powstał też render gotowego produktu wykonany w Blender Cycles, oraz prototyp pierścionka wykonany w srebrze.

    Autorka jest z wykształcenia psychologiem, a z zamiłowania - złotnikiem-jubilerem. Od dziecka pasjonuje się rękodziełem.

    Anna Rudzka

    Jestem Maker Woman

  • Mebel BEAN

    W FabLabie opracowała wraz z Agatą Małek personalizowany mebel BEAN, który zmienia się wraz z właścicielem. Składa się on z pięciu modułów, które łatwo się łączą, dzięki czemu można z nich stworzyć szafę, komodę czy nocny stolik. Dodatkiem są doczepiane do frontów nakładki, które pomagają w organizacji przestrzeni, są atrakcją dla dzieci lub dekoracją. Dzięki temu mebel jest dobrym rozwiązaniem dla dzieci i osób, które często się przeprowadzają lub po prostu lubią zmiany.

    Magdalena Katana ukończyła wzornictwo przemysłowe na ASP w Warszawie. Interesuje się tworzeniem. Pracuje jako projektantka na stażu w BOSCHu w Niemczech, wprowadza innowację społeczną powiązaną z produktem i zajmuje się promocją i sprzedażą mebla zaprojektowanego w Maker Woman. Chce utrzymać się z pracy w roli projektanta.

    Magdalena Katana

    Jestem Maker Woman

  • Mebel BEAN

    W FabLabie opracowała wraz z Magdaleną Kataną personalizowany mebel BEAN, który zmienia się wraz z właścicielem. Składa się on z pięciu modułów, które łatwo się łączą, dzięki czemu można z nich stworzyć szafę, komodę czy nocny stolik. Dodatkiem są doczepiane do frontów nakładki, które pomagają w organizacji przestrzeni, są atrakcją dla dzieci lub dekoracją. Dzięki temu mebel jest dobrym rozwiązaniem dla dzieci i osób, które często się przeprowadzają lub po prostu lubią zmiany.

    Agata Małek kończy studia na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Jako dziecko bawiła się gipsem i akrylem w warsztacie protetycznym taty i rozwijała zainteresowania związane z projektowaniem.

    Agata Małek

    Jestem Maker Woman

  • Gorset ortopedyczny

    Artystka, performerka, magister sztuk pięknych. Przez 10 lat chodziła w gorsecie ortopedycznym. Wie z doświadczenia, że jest on czymś odstraszającym i wstydliwym.

    W ramach Maker Woman tworzy projekt odpowiadający na potrzeby osób ze schorzeniami kręgosłupa. Chce udoskonalić funkcjonalność istniejących gorsetów, które powodują problemy skórne, rany i podrażnienia.

    Samodzielnie testuje prototyp wykonany z użyciem m.in. skanowania 3d. Jej projekt ma również istotną misję społeczną: poprawić jakość życia osób z niepełnosprawnościami czy schorzeniami. Robi to poprzez zmianę wizerunku gorsetu, by stał się zachwycającym elementem ubioru. Planuje kontynuować karierę artystyczną, łączyć dziedziny nauki i sztuki oraz wykorzystać zdobyte umiejętności praktyczne do kontynuowania projektów zaangażowanych społecznie.

    Weronika Naskręcka

    Jestem Maker Woman

  • Recycklingowe sandały

    Istotą jej pracy jest odpowiedź na problem z rosnącą ilością odpadów i wykorzystanie idei recyklingu w modzie. Postanowiła skorzystać z resztek materiałów, które wykorzystują lokalni rzemieślnicy – w tym wypadku szewcy. Przygotowała prototyp skórzanych, letnich butów opierających wykonanych z resztek materiałów, które zazwyczaj są wyrzucane. Wykorzystała do ich produkcji m.in. ploter laserowy.

    Projektantka, producentka wydarzeń artystycznych i koordynatorka działań społeczno-kulturalnych. Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Weissensee Kunsthochschule w Berlinie. Współpracuje z instytucjami kultury, festiwalami oraz organizacjami pozarządowymi. Zajmuje się eksperymentalnym działaniem w przestrzeni, projektuje plastyczne oprawy wydarzeń, scenografie i wystawy.

    Dorota Pabel

    Jestem Maker Woman

  • IWI dekoracje dziecięce

    Stworzyła własną markę IWI, która produkuje produkty do dekoracji pokoi dziecięcych. W ramach projektu Maker Woman stworzyła poduszki, zagłówki, pojemniki na zabawki, lampy, lustra, wykorzystując ploter laserowy i frezarkę CNC. Podstawowe założenia marki to „mieszkać z dziećmi w pokoju, tworzyć niepowtarzalny klimat, pomagać im i je rozśmieszać”.

    Ukończyła Wydział Wzornictwo Przemysłowego na ASP w Warszawie, wcześniej Liceum Plastyczne, a twórczość towarzyszy jej od dziecka. Chce rozwijać markę IWI, poszerzać asortyment w sklepie, prowadzić własny sklep internetowy.

    Joanna Iwińska

    Jestem Maker Woman

  • HALO: BAZA!

    Zauważyła, że wśród produktów przeznaczonych dla dzieci jest wiele zabawek niskiej jakości, zajmujących dużo miejsca, i szybko nudzących się dzieciom.

    Postanowiła stworzyć prototyp produktu, który posłuży dziecku przez kilka lat, będzie się dostosowywać do jego potrzeb, da pretekst do zabawy z rodzicami, rozwija kreatywność i da się łatwo modyfikować. Jest także funkcjonalny, tj. mobilny, łatwy w składaniu, czyszczeniu, nie zajmuje wiele miejsca po złożeniu.

    Zaprojektowała modułowy zestaw elementów, które – składane w różny sposób – pozwolą budować domki, namioty i innych przedmioty do zabawy dla dzieci.

    Skończyła psychologię i studia podyplomowe z pedagogiki. W październiku rozpoczyna studia podyplomowe na kierunku "Design - kreowanie produktu" na łódzkiej ASP. Mama rocznej Krysi.

    Aleksandra Ogorzałek

    Jestem Maker Woman

  • Regulator oddechu „Oddychacz”

    W Maker Woman przygotowała projekt dla ludzi cierpiących na stres, bezsenność, choroby serca, którzy muszą pracować ze swoim oddechem. „Oddychacz” to wykonana z przyjemnego w dotyku materiału wielościenna bryła, która mieści się w dłoni. Za pomocą aplikacji wybieramy rodzaj, tempo oddechu do naszej aktualnej potrzeby (stres, bezsenność, spadek energii, panika). Bryła zaczyna „oddychać” w zadanym tempie, ścianki obiektu delikatnie się rozchylają. Użytkownik trzymając „oddychacz” w ręku zaczyna oddychać w tym samym tempie, co reguluje pracę serca, poziom stresu itp. Do jego stworzenia wykorzystała m.in. technologię Arduino i druk 3d.

    Ukończyła Malarstwo na AJD w Częstochowie. Tworzy instalacje artystyczne w przestrzeni publicznej, scenografię, maluje obrazy. Wykłada na APS w Warszawie. W przyszłości chce stworzyć platformę internetową lub aplikację, która będzie uświadamiała, jak ważne jest prawidłowe oddychanie. Planuje także stworzenie zespołu, z którym będzie mogła kontynuować pracę nad regulatorem oddechu i innymi projektami związanymi ze społecznie zaangażowanym dizajnem.

    Anna Wójcik

    Jestem Maker Woman

  • Sterowana mobilnie lampa

    Stworzyła prototyp eleganckiej, nowoczesnej lampy podłogowej z bezprzewodowym sterowaniem przy pomocy aplikacji mobilnej. W założeniu lampa ma dostosowywać się do indywidualnych potrzeb użytkownika.

    Skończyła architekturę na Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Interesuje się wykorzystaniem maszyn i nowoczesnych technologii w procesie produkcji. Chciałaby przeprowadzić się za granicę i rozwijać się w dziedzinie projektowania parametrycznego oraz kontynuować studia. Bierze udział w inicjatywach non-profit, które pomagają jej się rozwijać, a jednocześnie pomagają innym.

    Marta Mastalerska

    Jestem Maker Woman

  • Hulajnoga tandem

    W projekcie Maker Woman zaprojektowała hulajnogę-tandem z 16 calowymi kołami i kierownicą nawiązującą do stylistyki dawnych rowerów. Dzięki takim rozwiązaniom, jazda będzie komfortowa także na mniej równych podłożach. Jest rozwiązaniem przeznaczonym np. dla par. W wykonaniu prototypu korzysta m.in. z frezarki CNC

    Studiuje inżynierię materiałową na Politechnice Warszawskiej oraz fotografię w Warszawskiej Szkole Fotografii i Grafiki Projektowej. Po projekcie Autorka planuje znaleźć pracę związaną z fotografią lub w zawodzie inżyniera oraz rozwijać swój projekt i tworzyć kolejne.

    Izabela Klarzak

    Jestem Maker Woman

  • Ozdoby cukiernicze zero waste

    Ideą, która jej przyświecała, było stworzenie zdrowej i dietetycznej alternatywy dla cukrowych ozdób na torty i ciasta. Zgodnie z ideą zero waste, skorzystała z wytłoków z soków owocowych i warzywnych (jabłkowego, marchewkowego, buraczanego), które są mają wiele wartości odżywczych oraz fusów z kawy. Dzięki laserowej obróbce tworzy z nich unikalne kształty. W pierwszym projekcie są to litery i cyfry.

    Produkt zawiera cukry naturalnie występujące w owocach i warzywach i niewielki dodatek glukozy, która spełnia funkcje technologiczne. Jest produktem odpowiednim dla cukrzyków, alergików, wegetarian i wegan. Chciałaby wprowadzić produkt na rynek i rozwijać go. Ukończyła inżynierię materiałową, studiuje technologię żywności i żywienie człowieka. Jest także wykwalifikowanym cukiernikiem, prowadzi warsztaty kulinarne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, zajmuje się rekonstrukcją kuchni staropolskiej w pałacu w Wilanowie.

    Marta Szumiata

    Jestem Maker Woman

  • Sukienka z diodami sterowanymi ruchem

    Jej udział w projekcie Maker Woman zakłada projekt i uszycie sukienki z zamontowanymi diodami sterowanymi czujnikiem ruchu. Dzięki prostej aplikacji, ruch może wpływać na migotanie świateł. Projekt jest traktowany jako pierwszy krok do tworzenia inteligentnych ubrań, które będą mogły być programowane zgodnie z osobistymi potrzebami i preferencjami użytkowników. Chce rozwijać swoją wiedzę z zakresu tworzenia ubioru.

    Absolwentka finansów i rachunkowości na SGH, uczy się w zaocznej szkole konstrukcji ubioru w Krakowie. Już w dzieciństwie nauczyła się szycia od swojej babci, krawcowej. Pracuje w pracowni lalkarskiej w teatrze; uczy szyć podopieczne fundacji wspierającej uchodźców.

    Karolina Bobczuk

    Jestem Maker Woman

  • Elektroniczny teatr lalkowy i aplikacja

    W Maker Woman stworzyła mobilną scenę dla teatru lalkowego z diodami LED aktywowanymi za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Kolor i intensywność każdej diody można ustawić indywidualnie, dzięki czemu tworzy się na scenie unikalną atmosferę i nadaje odgrywanemu przedstawieniu magiczny charakter.

    Ruch postaci i scenografii opiera się na parze magnesów neodymowych, z których jeden przymocowany jest do danego elementu na scenie, a drugi umożliwia jego manipulację od dołu konstrukcji. Po wstawieniu mlecznej szyby, scenę można również wykorzystać w teatrze cieni. Wszystkie elementy (scenografia, ściany, kulisy) są składane, dzięki czemu całość zajmuje niewiele miejsca. Scena może służyć jako pomoc dydaktyczna w zajęciach teatralnych lub jako zabawka w świetlicach, w szkołach i w domu. Do jej zbudowania wykorzystała m.in. mikrokontroler Arduino, frezarkę CNC, ploter laserowy.

    Magister prawa, zawodowo rozwija się w obszarze CSR i dialogu społecznego. Chce połączyć wiedzę z zakresu nauk społecznych oraz umiejętność tworzenia, prototypowania i kreatywnego rozwiązywania problemów. Zafascynowana rolą światła i scenografii w teatrze.

    Karolina Guzek

    Jestem Maker Woman

  • Klocki architektoniczne

    Stworzyła drewniane, magnetyczne klocki architektoniczne, które rozbudzają wyobraźnię przestrzenną. Zawierają elementy pozwalające wybudować budynki takie jak Villa Savoye Le Corbusier’a czy 4x4 Tadao Ando.

    Klocki są w 100% ekologiczne, są naturalne, wyprodukowane z różnych rodzajów drewna. Łączą się ze sobą dzięki niewidocznym magnesom, które pozwalają tworzyć niezwykłe bryły.

    Jest psychopedagogiem kreatywności, obecnie Pracuje w Centrum Nauki Kopernik w Pracowni Wydarzeń Artystycznych i Naukowych.

    Chciałaby wrócić do pracy nad klockami i rozwinąć projekt

    Iwona Kamińska

    Jestem Maker Woman

  • Klocki architektoniczne

    W ramach Maker Woman zaprojektowała klocki, z których można tworzyć schematyczne fragmenty miasta (budynki, otoczenie, usługi, miejsca). Wykonane m.in. w druku 3d, są pomyślane jako elementy gry, w której można sprawdzić, czy wybrany przez nas układ dobrze funkcjonuje (np. czy odległość od mieszkania seniora do parku nie jest zbyt duża, czy ma on dostęp do usług życia codziennego itp.). Dodatkiem do zestawu są karty symbolizujące konkretne zdarzenia (np. wizyta u lekarza, zakupy, załatwianie spraw). Obecnie szuka osoby, która połączyłaby z nią siły, by rozwinąć projekt, a szczególnie mechanikę gry.

    Studiuje architekturę, planuje rozpocząć studia magisterskie na kierunku "geografia człowieka". Udział w projekcie Maker Woman zrodził się u niej z zainteresowania szacunkiem do materiałów, przedmiotów, wkładanej w ich wykonanie pracy. Brakowało jej tworzenia prototypów i modeli projektów.

    Interesuje się tym, jak miasto jest przystosowane do zmieniającego się społeczeństwa, zarówno od strony funkcjonalnej (dostęp do usług, sieci społeczne), jak i od strony organizacji przestrzeni (niwelowanie barier, dostosowanie infrastruktury). Pracuje m.in. przy projekcie Torba Borba (wózek zakupowy dla osób starszych zależnych).

    Olga Sowa

    Jestem Maker Woman

  • Lalka teatralna

    W ramach Maker Woman tworzy lalkę teatralną, która będzie odpowiednia do animacji. Wykorzystuje w tym celu modelowanie 3d. Chce, by na lalce bazował jej monodram.

    Skończyła studia na wydziale lalkarskim. Pogłębia swoje pasje przez tworzenie teatru formy, szukając nowych środków wyrazu. Oprócz tego szyje plecaki. W przyszłości planuje związać się z teatrem, dodatkowo pracując manualnie i tworząc rzeczy na bazie doświadczeń zebranych w FabLab powered by Orange.

    Katarzyna Młynarczyk

    Jestem Maker Woman

  • Proteza dłoni drukowana w 3d

    Zaprojektowała protezę dłoni drukowaną w 3d z ruchomymi i chwytnymi palcami, o koszcie produkcji wielokrotnie niższym niż oferowane na rynku protezy. Postanowiła wykonać coś użytecznego społecznie i pomóc rodzicom dzieci z niepełnosprawnością dłoni. Muszą oni kupować drogie protezy i wymieniać je, gdy dziecko rośnie. Myślała też o dorosłych, którzy muszą korzystać z protez – celem było sprawienie, by mogli w pełni czerpać z życia i samodzielnie wykonywać wszystkie codzienne czynności.

    Studiowała stosunki międzynarodowe na uniwersytecie Xiamen w Chinach. Gdy zachorowała na depresję i stany lękowe, musiała zrezygnować z pracy. Z domu wyciągnął ją kurs stolarki. Następnie kolejne - kurs tapicerowania oraz projekt Maker Woman pomogły w leczeniu, powrotu do aktywności i pracy. Chce, żeby cyfrowa fabrykacja, której się nauczyła pomogła jej ostatecznie wyjść z choroby. Pragnie pokazywać, jak nowe technologie i wytwarzanie rzeczy mogą pomagać innym. Dzięki umiejętnościom nabytym w Maker Woman wykonuje zlecenia modelowania 3D i druku 3D. Otrzymała grant Amazing Woman 2017, przyznawany przez francuską Fundację Orange. Korzysta także ze wsparcia akceleratora PPNT w Gdynia Startups Wanted. To pozwala jej udoskonalać projekt i na jego bazie tworzyć startup.

    Magdalena Zaraś

    Jestem Maker Woman

  • Łóżeczko dziecięce przyjazne kręgosłupowi rodziców

    Postanowiła stworzyć projekt, który ułatwi życie i pomoże zdrowiu młodych rodziców. Jej ideą jest projekt łóżeczka dziecięcego umożliwiającego opiekunom poprawne schylanie się.

    Studiowała mechanikę i budowę maszyn, obecnie kształci się w dziedzinie UX. Ma zamiłowanie do ręcznego wytwarzania przedmiotów – biżuterii, ozdób, szydełkowania.

    Chciałaby pracować jako UX designer w Warszawie i być jak najczęstszym gościem FabLab powered by Orange

    Monika Urbaniak

    Jestem Maker Woman

  • Designerskie dodatki do ubioru

    Jej twórcze poszukiwania skupiły się wokół akcesoriów z wysokiej jakości materiałów. W ramach projektu powstał prototyp damskiej torebki, wykonany z drewna, metalu i naturalnej skóry. Opracowany też został szkic logotypu własnej marki. Kolejnymi elementami kolekcji będą drewniane kopertówki, paski i biżuteria. Autorka pracuje jednocześnie nad linią tekstylnych toreb.

    Artystyczne zainteresowania przejawia od wczesnych lat dziecięcych. Kolory dobiera i łączy instynktownie. Kocha sztukę użytkową i eklektyczne wnętrza. Uwielbia pracę z metalem i szkłem. Projektuje biżuterię, witraże, odzież i dodatki. Zafascynowana szlachetnymi materiałami sięgnęła po techniki pracy z drewnem, które wcześniej były dla niej czymś nowym. Biorąc udział w projekcie uzupełniła swoje umiejętności rzemieślnicze i zdobyła kompetencje cyfrowe niezbędne we współczesnej pracy projektanta.

    Z wykształcenia manager kultury, pedagog i metaloplastyk. Do niedawna zajmowała się zarządzaniem projektami. Obecnie zdobywa nowe kwalifikacje. Swą przyszłość zawodową widzi na rynku kreatywnym. Jednocześnie chce tworzyć i rozwijać własną markę.

    Kinga Szymańska

    Jestem Maker Woman

  • Lalka kolekcjonerska

    Postanowiła zająć się stworzeniem lalki kolekcjonerskiej tańszej od dostępnych na rynku na przedmiotów z żywicy.

    Tematem projektu w ramach Maker Woman była lalka z ruchomymi stawami, wydrukowana za pomocą drukarki 3D oraz diorama z mebelkami.

    Studiuje kosmetologię, jest związana z branżą IT i chce rozwijać się w kierunku UX. Już w dzieciństwie tworzyła miniaturki, zabawki szyła lalki. Kolejnym etapem było zainteresowanie rzeźbą, co zbliżyło ją do ruchu DIY. Chce rozwijać się w branży lalkowej i próbować połączyć swoje doświadczenia z projektu z wymarzoną pracą.

    Sara Chojnacka

    Jestem Maker Woman

  • Światła rowerowe

    Postanowiła zmierzyć się z problemem bezpieczeństwa rowerzystów na drogach. Już kilka lat temu stworzyła prototyp świecącego koszyka z taśmą LED. Pomysł ewoluował do opasek, które jednocześnie mogą wspomagać wskazywanie kierunku jazdy mruganiem.

    Bazą obecnego projektu są ładowane bezprzewodowo ostrzegawcze światła rowerowe wmontowane w opaski na ramiona. Posiadają dołączony panel sterujący montowany na kierownicy (włączanie, wyłączanie, przełączanie na mruganie i świecenie stałe). Dodatkiem są "świecące" koszyki rowerowe na tył i przód zasilane przy pomocy baterii ładowanych przez mini USB. Całość "komunikuje się" między sobą przy pomocy modemu wifi esp.

    Chce rozwinąć projekt, by zbierać fundusze na masową produkcję poprzez KickStarter. Skończyła studia na wydziale Sztuki Nowych Mediów PJWSTK. Woli naprawiać zniszczone przedmioty niż kupować nowe.

    Nadia Daria Dobrowolska-Muszyńska

    Jestem Maker Woman

  • Oświetlenie na forsforyzujące bakterie

    Jej projekt kreuje potrzeby i ma charakter bardziej edukacyjny niż użytkowy. W ramach Maker Woman w FabLab powered by Orange tworzy zestaw oświetleniowy do samodzielnego złożenia, wykorzystujący fosforyzujące bakterie.

    Zamierza kontynuować hodowlę fosforyzujących bakterii, a poza tym rozpocząć hodowlę świecących glonów oraz inne projekty na pograniczu projektowania i biologii, np. projektować gadżety z kombuczy.

    Obroniła doktorat z antropologii społecznej, uczy angielskiego, pracuje jako redaktor. Wizyta w Chinach i spotkanie ze środowiskiem tamtejszych makerów zaowocowało zainteresowaniem biohackingiem i projektowaniem w oparciu o biologię. 

    Maria Dębińska

    Jestem Maker Woman

  • Automata

    W ramach Maker Woman projektuje automatę w nowoczesnej odsłonie, gdzie w specjalnie ustawionej przeze nią scenerii mały bohater wykonuje jeden powtarzalny ruch. Zaplanowała również zaprogramowanie oświetlenia.

    Autorka, wykonująca projekty na zamówienie klientów, producentów czy reżyserów, chciała zmierzyć się z własnymi wyborami estetycznymi i samodzielnie zaprojektować „samowystarczalny teatr”. Obroniła licencjat ze scenografii na warszawskiej ASP. Przygotowuje scenografię do filmów, reklam itp. Chce rozwijać umiejętności zdobyte w FabLabie, tworzyć rekwizyty do animacji poklatkowych czy elementy scenografii.

    Aleksandra Markowska

    Jestem Maker Woman

  • Panele ścienne 3d

    Jej projekt to system paneli dekoracyjnych 3d. Panele formowane przy użyciu innowacyjnych technologii, wykonane m.in. na ploterze laserowym, są „biżuterią” dla ścian i uatrakcyjnią nowoczesne wnętrza. Dzięki swojemu kształtowi i licznym perforowanym elementom pozytywnie wpływają na akustykę pomieszczenia. W zależności od potrzeb użytkownika panele mogą pełnić także funkcje lamp ściennych lub ogrodów wertykalnych.

    Warsztaty w ramach projektu Maker Woman zainspirowały Mariolę do rozwijania umiejętności w zakresie stolarstwa i łączenia różnych technik obróbki materiałów.

    Kończy studia magisterskie z architektury. Pracuje dorywczo jako architekt wnętrz i grafik. Po zakończeniu projektu planuje założyć firmę, która będzie świadczyć usługi w zakresie projektowania wnętrz oraz sprzedawać autorskie meble, elementy dekoracyjne, oświetlenie.

    Mariola Kawa

    Jestem Maker Woman

  • Ledowe hula hoop

    Jej projekt to LED Hula Hoop. Jest to technologiczne rozwinięcie klasycznego hula hoop'a, który poprzez dodanie układu elektronicznego może świecić w trakcie kręcenia, tworząc interesujące efekty wizualne. Odpowiada na wyzwania związane z nowymi potrzebami współczesnego cyrku i występów wykorzystujących światło. Jest też angażującą zabawką dla dzieci.

    Jak przyznaje, działalność w Maker Woman umożliwiła jej realizację planów i projektów, które wydawały się początkowo nieosiągalne. Skończyła architekturę na Politechnice Warszawskiej. Obecnie pracuje jako designer oraz działa w Dusseldorskim Garagelab'ie. Pasjonuje się sztuką cyrkową. Planuje kontynuować pracę nad Hula hoop. Chciałaby również zainspirować lokalny FabLab do działań społecznych analogicznych do tych, które odbywają się w FabLab powered by Orange.

    Agnieszka Lewicka

    Jestem Maker Woman

  • Modułowy mebel na mały metraż

    Jej projekt realizowany odpowiada na potrzeby osób zamieszkujących małe mieszkania oraz wszystkich lubiących zmiany aranżacji w swoim najbliższym otoczeniu. Jest to mebel modułowy, który łączy ze sobą funkcje krzesła, szezlongu oraz półki. Dzięki łatwemu systemowi łączenia modyfikacje modułów nie stanowią trudności dla użytkownika. Mebel wykonany jest ze sklejki, a zestaw uzupełnia komfortowy, składany materac.

    Skończyła etnologię na Uniwersytecie Łódzkim. Zajmuje się też kostiumami przy produkcjach reklam telewizyjnych, pracuje w restauracji. Po zakończeniu projektu planuje kontynuować współpracę z Anną Wójcik m.in. przy dalszym tworzeniu "Oddychacza".

    Katarzyna Dycha

    Jestem Maker Woman

  • Rehabilitacja zwierząt

    Chce odpowiedzieć na problem niedowładów zwierząt domowych – zarówno na potrzeby prywatnych właścicieli, jak i schronisk czy organizacji opiekujących się zwierzętami.

    Jej pomysł to projekt ambulansu do ratowania zwierząt, połączony z poradnikiem udanej adopcji "Jak zapobiegać efektowi bumerang". Chce także stworzyć podręcznik dla inspektorów ds. ochrony zwierząt i wiele, wiele innych.

    Sylwia Zając

    Jestem Maker Woman

  • Personalizowany plecak

    Projektowanie rozpoczyna od obserwacji zachowań. Obecnie chce poruszyć temat garderoby, która powoduje problemy zdrowotne - buty na obcasach i torebka na ramię bardzo negatywnie wpływają na układ mięśniowo-kostny. Plecaki w ubiorze do pracy są wybierane przez kobiety rzadko. Mimo występowania na rynku wielu form i wzorów, są raczej kojarzone ze sportem lub szkołą, a te eleganckie nie mieszczą laptopa.

    Jej projekt w ramach Maker Woman to plecak dla kobiet, który dopasowuje się do przenoszonych przedmiotów. Może zmieścić laptop, czy nawet dokumenty w formacie A3. Prosty mechanizm powoduje, że plecak może być również mniejszy, skompresowany. Plecki są wykonane z usztywnionych przegródek, wypełnionych watą poliestrową, która jest miękka i wygodna dla pleców. Klapa plecaka ma personalizowany drukowany w 3d breloczek, który ułatwia zamknięcie, obciążając tkaninę. Projekt jest w trakcie realizacji.

    Dodatkowo, prowadzi projekt wózka na zakupy dla starszych osób Torba Borba. Obecnie trwają prace nad prototypem, odbyły się warsztaty z seniorami. Projekt będzie publicznie dostępny do wykorzystania. Dzięki umiejętnościom zdobytym w FabLab powered by Orange, udoskonala pracę dyplomową - kontroler pozwalający sterować hodowlą alg – żywności przyszłości. Studiowała wzornictwo przemysłowe na ASP w Warszawie, historię sztuki na UKSW i bohemistykę na UW.

    Ewa Hiller

    Jestem Maker Woman

  • Edukacyjna zabawka muzyczna

    Jej projekt odpowiada na trudności, jakie ma wielu uczniów w zapamiętaniu poszczególnych dźwięków gamy. Jest to zabawka muzyczna, która składa się z zestawu kart-fiszek i panelu z wygrawerowaną klawiaturą pianina. Każda z kart zawiera nazwę dźwięku oraz symbol, który dzięki prostym skojarzeniom pomaga w zapamiętaniu go. Gdy użytkownik zbliży kartę do panelu z klawiaturą, usłyszy odpowiedni dźwięk. Wtedy może zagrać go na odpowiednim klawiszu klawiatury.

    Dzięki korelacji zmysłów, po użyciu zabawki można szybko zapamiętać nazwy dźwięków, a także ich wysokość. Po paru miesiącach ćwiczeń użytkownik z łatwością rozpozna gamy, skale, interwały i trójdźwięki.

    Planuje opracować projekt w dwóch wersjach językowych, rozwinąć go i ulepszyć, a następnie przetestować go wśród użytkowników w każdym wieku. Planuje opracować też książkę z ćwiczeniami z kształcenia słuchu, która w przystępny sposób otworzy na wszystkich zainteresowanych świat muzyki.

    Studiuje na studiach magisterskich w ISNS UW. Uczy dzieci i dorosłych gry na fortepianie.

    Alicja Popławska

    Jestem Maker Woman

  • Stół na kółkach

    W ramach Maker Woman zaproponowała pomysł na „stół na kółkach” – projekt rowerowych mebli na styku designu i akcji artystycznej w przestrzeni publicznej. Postanowiła zaszczepić w Europie zwyczaj jedzenia na ulicy, popularny na innych kontynentach. Jej ideą jest przekształcenie roweru w mobilny mebel kuchenny, tworzy nietypową przestrzeń do wspólnych kulinarnych eksperymentów.

    Projekt jest reakcją na brak lub zanikanie interakcji społecznych w przestrzeni publicznej.

    Chciałaby otworzyć własne studio pracujące na styku architektury, designu i sztuki. Studiowała design zaangażowany społecznie. Projektuje wystawy i instalacje w przestrzeni publicznej.

    Joanna Zabielska

    Jestem Maker Woman

  • Folkowy mebel

    Skoncentrowała się na meblu, który może zostać personalizowany poprzez wybór własnego frontu oraz odpowiednie oświetlenie go. Stworzyła projekt szafki z elementem podświetlanego frontu. Składa się on z trzech części: sklejki z wyciętym na laserze wzorem rozety inspirowanej szydełkowymi serwetkami, grawerowanej pleksi oraz gładkiego tyłu ze sklejki. Ledy zamocowane na dole szafki mogą być zaprogramowane tak, aby podświetlały sam front oraz aby podświetlenie to poruszało się razem z przesuwaniem frontu.

    Szuka pracy, która da jej spełnienie i pozwoli wykorzystać umiejętności zdobyte w ramach MakerWoman w FabLabie powered by Orange. Kończy studia magisterskie z architektury na Politechnice Łódzkiej.

    Marta Fuks

    Jestem Maker Woman

  • Longboard

    Wykonała longboard ze sklejki, z wzorem wykonanym na ploterze laserowym oraz fornirowanym. Chce wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte w FabLabie do tworzenia rozwiązań poprawiających komfort i upraszczających życie, zarówno w domu, jak i w pracy.

    Skończyła Inżynierię Biomedyczną, pracuje w Szpitalu Bródnowskim, gdzie zajmuje się aparaturą medyczną.

    Agnieszka Tekiel

    Jestem Maker Woman

  • Folkowe bluzy

    Jej celem w projekcie Maker Woman było pokazanie motywów z polskiej sztuki ludowej w nowym wydaniu.

    Zaprojektowała bluzy z wzorami inspirowanymi haftami i zdobieniami z polskich strojów ludowych. Mogły zostać wykonane przy użyciu plotera laserowego oraz hafciarki CNC.

    Skończyła zarządzanie w turystyce na UJ. Zajmuje się marketingiem. Przez 15 lat tańczyła w zespole ludowym, folklor i kultura ludowa są jej bliskie.

    Sylwia Kańczugowska

    Jestem Maker Woman

  • Buty sportowe

    Jej projekt jest raczej eksperymentalną pracą na temat butów sportowych. Zaprojektowała buty wykorzystujące technologię druku 3D oraz cięcie laserem. Forma podeszwy została wydrukowana na drukarkach 3D a następnie odlana z silikonu, natomiast wierzch buta wycięty.

    Ukończyła licencjat na wydziale form przemysłowych na ASP w Warszawie. Stawia pierwsze kroki w pracy projektantki ubioru.

    Zuzanna Kot

    Jestem Maker Woman

  • Reuse Refuse

    Stworzyła "Reuse Refuse" - proste krosno wykonane ze skrzynki po winie oraz drewnianych drążków (np. od wieszaków na ubrania). Umożliwia wytkanie dowolnej długości tkaniny z jednorazowych reklamówek. Odpowiednio utkany materiał z nici wykonanej z toreb foliowych można zszyć na maszynie do szycia tworząc pokrowiec na laptop, telefon, kosmetyczkę lub większą formę - obrus na stół ogrodowy czy matę do siedzenia.

    Jej projekt miał na celu zwrócenie uwagi na cykl życia przedmiotów. Odwołuje się do modelu RE:THINK -> REDUCE -> REUSE -> RECYCLE. Został oparty o założenie, że wszystkie zasoby pochodzą z odpadów, produkt służy wykorzystaniu idei recyklingu do produkcji przedmiotów, używanie go nie wymaga zużycia energii, poza siłą człowieka, a w produkcji nie powstają odpady, zgodnie z ideą "Zero Waste".

    Skończyła studia z ochrony środowiska. Przystępując do projektu Maker Women nie miała pracy i szukała jej od pół roku. Obecnie kończy studia podyplomowe na kierunku Manager CSR oraz pracuje jako Creative Event Manger.

    Katarzyna Ewa Dobrut Michalska

    Jestem Maker Woman

  • Akcesoria inspirowane naturą

    W ramach Maker Woman przygotowała dodatki i akcesoria inspirowane naturą. Dzięki hafciarce, drukowi 3d i innym technologiom dostępnym w FabLabie prototypowała i testowała rozwiązania.

    Pomysł na markę produktową z wykorzystaniem własnych projektów powstał już dawno, ale brakowało jej przestrzeni na realizację. Projekt Maker Woman pomógł jej we wcieleniu marzeń w życie.

    Skończyła grafikę na Warszawskiej ASP ze specjalizacjami: projektowanie książki i projektowanie publikacji. Projektuje fonty, tworzy grafikę wektorową.

    Agnieszka Ewa Olszewska

    Jestem Maker Woman